Aller au contenu

Nous apprécions votre privacy

Nous utilisons des cookies pour optimiser la fonctionnalité du site Web et pour vous offrir la meilleure expérience possible. Cliquez sur « Accepter les cookies » pour accepter tous les cookies ou définir vos propres préférences. En savoir plus ? Lire notre politique en matière de cookies.

Vos préférences

Renault Clio

2.0i 16V Williams Nr 0182 Phase 1 BelgiumCar

€ 29.900

Je suis intéressé

Remplissez vos coordonnées et recevez immédiatement un devis numérique pour votre banque ou société de leasing.

Caractéristiques

Fabricant Renault
Modèle Clio
Première immatriculation 07/1993
Kilométrage 149.860 km
Type de carburant Essence
La puissance du moteur (kW/Pk) 110 kW / 149 Pk
Cylindrée 2000 cc
Transmission Boîte manuelle
Style corporel Berline
Couleur Bleu peinture métallisée
Exonération de la TVA Non
Prix € 29.900

Souhaitez-vous cette voiture dans une couleur ou une configuration différente? Faites-le nous savoir et nous chercherons le bon match!

Transmettre des souhaits

Points forts



Renault Clio Williams Nr 0182 - 3800 Phase 1 

Belgium production only 138 phase 1 

Blue Sport Exterior
Golden SpeedLine Alu Wheels

Service History / Second hand

23.11.1993 - 9587
23.06.1994  - 20.272
15.03.1995  - 29.986
23.10.1995 - 40.900
04.03.1996 - 49.171 
20.06.1996 - 59.899 
19.09.1996 - 73.000
12.07.2000 - 110.003
27.06.2002 - 128.320
15.07.2004 - 144.530

Sporty Renaults have been wearing the “RS” logo for a few years now. It has a lot of appeal, but it’s not the same as a “Williams” inscription. In 1993, Renault bet on several horses: the logo referred to its activity as an engine supplier in Formula 1, and at the same time the model served as a homologation model for a rally bomb in Group A and N.

Aesthetically, there are not many changes, but there are plenty of notable ones: gold-plated rims, a 2.0 logo on the side protection strips, a few “Williams” logos and of course a specific “bleu sport” body colour. The changes in the interior are also limited, with blue counters, a “W” on the seats and a numbered plate for the first versions.

Under the bonnet, more changes were made: Renault fitted a two-litre four-cylinder engine under the hood, producing 150bhp at 6,100rpm and 175Nm at 4,500rpm. The gearbox was reinforced to keep this extra cavalry under control, and the axles were given bespoke suspension, a wider front track and sturdy anti-roll bars.


Private Car - NO VAT Refundable

Souhaitez-vous cette voiture dans une couleur ou une configuration différente? Faites-le nous savoir et nous chercherons le bon match!

Transmettre des souhaits